Friday, July 26, 2013

Selamat Menyambut Nuzul Al-Quran

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Apa khabar sahabat sekalian, lama dah tak tulis entry coz kesibukan kerja yang agak melampau akhir-akhir ni dan ditambah pula dengan kekeringan idea dah ni. 

Semperna hari Nuzul Quran pada hari ni 26.07.2013 bersamaan 17 Ramadan 1434 H. Aku nak berkongsi sedikit kebaikan-kebaikan membaca Al-Quran

Antara Naskah Al-Quran yg terawal...

Faedah membaca al-Quran

Antara faedah membaca al-Quran adalah;

1. Mampu mengusir bisikan syaitan terkutuk;
2. Menjadi penyebab meraih keredaan Allah SWT;
3. Memperoleh pahala yang banyak;
4. Membahagiakan rakan seperjuangan;
5. Menghapus kesalahan dan dosa;
6. Menjadikan wajah (pembaca al-Quran) berseri-seri;
7. Melapangkan hati dan fikiran, menjernihkan sanubari;
8. Melahirkan ketenteraman dalaman antara seorang hamba dengan Allah SWT;
9. Memelihara umur manusia;
10. Merangsang seorang hamba untuk terus melakukan kebaikan dalam hidup yang sementara;
11. Mengembali, menjernihkan hati kepada Allah untuk meningkatkan kualiti hubungan dengan-Nya.

Selamat Menyambut Nuzul Al-Quran kepada semua umat islam..

7 comments

salam nuzul Al-Quran. :)

nice sharing.. selamat menyambut nuzul Al-Quran.. :D

alhamdlilah sharing infomasi yang menarik , selamat menyambut nuzul Al-Quran.

selamat menyambut nuzul Al-Quran

Salam.

Abah merungut smlm, kenapa ramai sgt kat alamanda smlm..kat kaunter beratur panjang..

Lana, "abah..kan selangor cuti"
Abah, "hurmhh..putrajaya ni dalam slgr, tpi wilayah..bertabah.."

ekekekke


salam nuzul al quran.. :)

Assalammualaikum, wau itu Al Quran Kulit kambing kah? isk dok cari lama dah isk isk isk aku mesti milikinya.!!!!


EmoticonEmoticon