Selamat Menyambut Nuzul Al-Quran

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Apa khabar sahabat sekalian, lama dah tak tulis entry coz kesibukan kerja yang agak melampau akhir-akhir ni dan ditambah pula dengan kekeringan idea dah ni. 

Semperna hari Nuzul Quran pada hari ni 26.07.2013 bersamaan 17 Ramadan 1434 H. Aku nak berkongsi sedikit kebaikan-kebaikan membaca Al-Quran

Antara Naskah Al-Quran yg terawal...

Faedah membaca al-Quran

Antara faedah membaca al-Quran adalah;

1. Mampu mengusir bisikan syaitan terkutuk;
2. Menjadi penyebab meraih keredaan Allah SWT;
3. Memperoleh pahala yang banyak;
4. Membahagiakan rakan seperjuangan;
5. Menghapus kesalahan dan dosa;
6. Menjadikan wajah (pembaca al-Quran) berseri-seri;
7. Melapangkan hati dan fikiran, menjernihkan sanubari;
8. Melahirkan ketenteraman dalaman antara seorang hamba dengan Allah SWT;
9. Memelihara umur manusia;
10. Merangsang seorang hamba untuk terus melakukan kebaikan dalam hidup yang sementara;
11. Mengembali, menjernihkan hati kepada Allah untuk meningkatkan kualiti hubungan dengan-Nya.

Selamat Menyambut Nuzul Al-Quran kepada semua umat islam..

Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
Yai
AUTHOR
3:11 PM delete

salam nuzul Al-Quran. :)

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
3:21 PM delete

nice sharing.. selamat menyambut nuzul Al-Quran.. :D

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
6:19 PM delete

alhamdlilah sharing infomasi yang menarik , selamat menyambut nuzul Al-Quran.

Reply
avatar
Sop Nama Saya
AUTHOR
6:36 AM delete

selamat menyambut nuzul Al-Quran

Reply
avatar
Tinta Lana
AUTHOR
12:22 PM delete

Salam.

Abah merungut smlm, kenapa ramai sgt kat alamanda smlm..kat kaunter beratur panjang..

Lana, "abah..kan selangor cuti"
Abah, "hurmhh..putrajaya ni dalam slgr, tpi wilayah..bertabah.."

ekekekke


Reply
avatar
Sya Mimie
AUTHOR
1:46 PM delete

salam nuzul al quran.. :)

Reply
avatar
11:56 PM delete

Assalammualaikum, wau itu Al Quran Kulit kambing kah? isk dok cari lama dah isk isk isk aku mesti milikinya.!!!!

Reply
avatar